Friday 25 January 2013

Mother of all antioxidant

L-Glutathione adalah master untuk detox dan juga meningkatkan sistem pertahanan badan. Berita baik adalah badan kita telah menghasilkan glutathione ni..tetapi berita buruknye adalah disebabkan pemakanan yang tidak seimbang, pencemaran alam sekitar, toxin, ubat-ubatan, stress, proses penuaan, infection dan radiasi telah memusnahkan glutathione dlm bdn.

Kebanyakan kekurangan glutathione dalam badan dijumpai dalam badan pesakit jantung, kanser, infection yang kronik, parkinson, sakit lutut, asma, masalah buah pinggang dan juga hati.

So ape sebenarnya glutathione ni??

Ianya adalah kombinasi 3 jenis amino acid--cystine, glycine dan glutamine. Rahsianya adalah sulfur(SH),yang bertindak macam kertas terbang atau cm magnetla senang cerita yang mana semua bnda yang x elok akan melekat padanya, termasuk radikal bebas dan toxin seperti merkuri dan heavy metal. 

Ianya akan juga bertindak untuk recycle balik antioxidants dalam badan kita. Sebab tu ianya sangat penting klau ambil sekali dengan vitamin c, vitamin E dan alpha lipoic acid.

Dosage yang disarankan 10mg-20mg/kg berat badan untuk digunakan sebagai antioxidant dan untuk memutihkan kulit pula 20mg-40mg/kg berat badan. Contohnya, 50kgx20mg= 1000mg, di ambil dengan vitamin C untuk mempercepatkan proses pemutihan (dengan Vitamin E lagi bagus!!).

Macamana jadi putih ek??hah..sebabnya dia akan mengurangkan penghasilan melanin di bawah kulit kita ni..bila terlalu banyak melanin ni tu yang kulit mnjadi gelap. 

Sekarang dah banyak product di pasaran, so kene pandai pilih..korng kne perhatikan nutrition facts. Kat situ dia akan tulis berapa dosage (mg) glutathione tu. Kalau GNC punyer yang kami jual ni..mmg dah terang-terang ianya ade tulis dosage, approve by KKM so ianya gerenti selamat!!!






Jadila pengguna yang bijak!!!

No comments:

Post a Comment